Skip to main content

Szanowni Państwo,
z przykrością informacje, ze usługa musi zostać tymczasowo zamknięta z powodów technicznych i logistycznych. Gdy tylko rozwiążemy problemy techniczne, zostaną Państwo o tym poinformowani. Bardzo przepraszamy za zaistniała sytuacje.

Pieczywo w codziennej diecie – dlaczego jest ważne

Pieczywo stanowi jeden z podstawowych składników codziennej diety człowieka. Dietetycy zalecają spożywanie różnych gatunków pieczywa, po to, by dostarczyć organizmowi jak najwięcej różnorodnych składników odżywczych. Chleb to produkt, z którego nie powinniśmy rezygnować.

Chleb jest zdrowy

Mimo potwierdzonych właściwości zdrowotnych chleba, jego spożycie w Polsce spada z roku na rok. Główną przyczyną jest mylne zakwalifikowanie go do głównego źródła przybierania na wadze. Dietetycy i piekarze nie potwierdzają tej tezy, pieczywo znajduje się u podstawy każdej piramidy żywieniowej. Chleb nie ma bezpośredniego wpływu na przyrost masy ciała. Jedzony z rozsądkiem potrafi zapewnić organizmowi odpowiednie wartości odżywcze.

Poranna dawka energii

Rankiem nasz organizm potrzebuje odpowiedniej dawki energii. Chleb to skarbnica węglowodanów, a węglowodany to pokarm dla mózgu. Działają pobudzająco i pomagają prawidłowo funkcjonować. Ponadto witaminy i aminokwasy zawarte w chlebie są bardzo cenne, ponieważ usprawniają prace mózgu.

Błonnik i zdrowe jelita

Błonnik ma pozytywny wpływ na pracę całego przewodu pokarmowego. Mimo błędnych przekonań błonnik zawarty w chlebie wspomaga odchudzanie, reguluje pracę układu trawiennego i hamuje apetyt. Odpowiednio wchłania wodę, pęcznieje i wypełnia żołądek, zapewniając długie uczucie sytości. W zdrowej diecie błonnik jest pozycją obowiązkową.

Co oprócz błonnika oraz węglowodanów znajdziemy w chlebie?

Chleb jest źródłem witamin z grupy B, folianów, białka roślinnego oraz składników mineralnych. Pieczywo potrafi zaspokoić nawet 30% dziennego zapotrzebowania na cynk, miedź oraz żelazo. Ciemny chleb jest lepszym źródłem składników mineralnych, można w nim znaleźć sód, potas, wapń, fosfor oraz fitaminy ,czyli substancje pochodzenia roślinnego. Pieczywo z dodatkiem ziaren pozwala uzupełnić codzienną dietę w kwasy tłuszczowe oraz minerały. Warto wspomnieć, że chleb jest również doskonałym źródłem białka.

Pieczywo odżywia cały organizm oraz dostarcza solidnej dawki energii oraz białka

Chleb towarzyszył nam od zawsze, jednak sposób pieczenia zmienił się na przestrzeni lat. Piekarnie działające w całej Polsce stawiają na pieczywo produkowane według tradycyjnych receptur. Popularną praktyką jest także samodzielne wypiekanie pieczywa w restauracjach. Konsumenci stawiają na wyroby nieprzetworzone, z naturalnych składników.

 

Jedzenie chleba ma ogromny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu, dlatego pieczywo powinno stać się nieodłącznym elementem codziennej diety.

 

Leave a Reply