Skip to main content

Szanowni Państwo,
z przykrością informacje, ze usługa musi zostać tymczasowo zamknięta z powodów technicznych i logistycznych. Gdy tylko rozwiążemy problemy techniczne, zostaną Państwo o tym poinformowani. Bardzo przepraszamy za zaistniała sytuacje.

W życiu chyba każdego z nas przychodzi taki moment, kiedy zastanawiamy się nad swoją dietą. Powody są różne, niektórzy robią to ze względów zdrowotnych, inni dla zgrabnej sylwetki, są również tacy, którzy po prostu chcą poczuć się lepiej. Dziś na warsztat bierzemy polecany przez dietetyków chleb gryczany. Jakie ma właściwości? Dlaczego warto sięgać po ten rodzaj pieczywa?

Wartości odżywcze chleba gryczanego

Przy przygotowaniu wypieków gryczanych stosuje się kaszę gryczaną niepaloną bądź mąkę gryczaną. Gryka słynie z wielu właściwości odżywczych. Przede wszystkim stanowi ona bogate źródło białka, błonnika spożywczego oraz złożonych węglowodanów, które są najbardziej pożądane w zdrowej diecie. Pieczywo gryczane zawiera także witaminy z grupy B, witaminę K oraz znaczne ilości potasu, fosforu, magnezu miedzi i żelaza. Właściwości lecznicze gryki są istotne dla każdej osoby, nie tylko przeciwdziałają poważnym chorobom, ale także pomagają w utrzymaniu dobrej kondycji i szczupłej, zdrowej sylwetki.

Bezglutenowy chleb gryczany

Chleb gryczany to bardzo atrakcyjny zamiennik zwykłego białego wypieku, ale także doskonała propozycja pieczywa o obniżonej zawartości glutenu lub bezglutenowego. Jego walory smakowe oraz odżywcze często doceniane są przez osoby stosujące się do diety bezglutenowej, obowiązującej chorych na celiakię oraz przy nietolerancji glutenu. Oczywiście nie oznacza to, że zajadać się nim warto wyłącznie w przypadku dietetycznych ograniczeń, również zdrowe osoby powinny spróbować jego wyrazistego smaku.

Dlaczego warto sięgać po pieczywo gryczane?

Zdaniem dietetyków regularne spożywanie chleba gryczanego pozytywnie wpływa na nasze zdrowie. Ma on korzystny wpływ na serce m.in. obniża ciśnienie tętnicze krwi. Bogaty skład aminokwasowy gryki oraz obecny w niej błonnik pokarmowy sprzyja redukcji cholesterolu we krwi oraz wzrostowi tak zwanego dobrego cholesterolu HDL. Tym samym polecany jest w diecie osób chorych na miażdżycę. Węglowodany złożone zawarte w gryce nie powodują szybkiego wzrostu wydzielania insuliny, co jest istotne dla osób zmagających się z cukrzycą. Wysoka zawartość błonnika usprawni i przyspieszy proces trawienia, a także wspomoże obniżenie masy ciała, dając uczucie sytości na dłużej.

Nasza oferta

Zapraszamy do spróbowania naszego chleba gryczanego na żytnim zakwasie, zwarty i ciężki, o lekko kwaśnym smaku.

Leave a Reply